sobota, 20 grudnia 2014

ABC blogowania czyli czego unikać przy pisaniu.

Jesteś blogowiczem? Dobrze trafiłeś. Zobacz, czego unikać na swoim blogu aby ludzie chcieli go czytać i chętnie do niego wracali.



1. Błędy ortograficzne. Nikt nie jest Alfą i Omegą... wiadomo. Każdy się myli. Ale czy to tak trudno skorzystać z korekty? Gdy wchodzę na bloga i widzę jakiś błąd ortograficzny uciekam jak najszybciej.

2. Wygląd bloga jest bardzo ważny. Gdy wchodząc na bloga widzę wszystkie kolory tęczy, a tekst miesza się z tłem robi mi się niedobrze.  Nikt nie zamierza pół godziny zastanawiać się, co jest napisane

3. Nadużywanie emotek. Raz nie zawsze, dwa nie często..Ale 80 to czysta przesada. :)

4.Skróty. W dzisiejszych czasach większość osób posługuje się skrótami. Nie robimy tego w tekstach.

5. Rozlazłość Czytelnik nie potrzebuje książki na dany temat. Nie musisz na trzy strony pisać o tym, że Twój kot jest chory (chyba że to post o chorobach kotów). Ważne jest, aby tekst był krótko, zwięźle i na temat. Ludzi zraża ogromna ilość liter i widząc długi tekst nawet go nie przeczytają od razu omijają go bokiem.

Jest to 5 rzeczy, które mnie irytują na blogach. Jeśli chcesz aby Twoja strona była odwiedzana z chęcią nie popełniaj tych błędów.

A czego Wy nie lubicie na blogach? Może jest coś, co nie podoba Wam się u mnie?

__________
Jak zwykle muszę przeprosić za brak postów ostatnio. Dziś wyjeżdżam do Holandii. Miałam pakowanie i strasznie dużo czasu mi to zajęło. Jutro jak dojadę na miejsce pojawi się kolejny post.

1 komentarz:

  1. 1. Nie popełniam błędów, jeszcze mi się nie zdarzyło ^^
    2.Mam biały blog połączony z czernią :)
    3. Nie używam ogólnie emotikonek , pod koniec posta :)
    4.Czy ja wiem? Chyba tak nie robię :D
    5.Dokładnie ja tak robię :) nie lubię zbyt długich postów, które mają po 1000 linijek :}
    U ciebie nie zauważyłam żadnego błędu, obserwuję!


    Pozdrawiam
    http://with-dreams-of-the-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń